Believe - kapitel 5

Jag gick tillbaka till Bella och berättade lite vad jag och brandmannen hade kommit överens om. Sen började jag jobba med musiken igen. Jag gick in i båset som jag var i förut och började sjunga.
Usher och alla de andra var utanför och diggade med och gjorde tummen upp då och då.
Jag såg på Bella som satt i soffan, hon log och tittade på mig och gjorde båda tummarna upp. Jag log tillbaka.


När jag kom ut ur båset möttes jag av en kram från Bella.

- Justin det var underbart! Utbrast hon.
- Gillar du det? Frågade jag
- Gillar det? Jag fullkomligt älskar det och det kommer dina fans också göra! Sa hon med ett stort leende.

Jag log tillbaka
Det blev tyst i studion, jag stirrade Bella i ögonen, jag kunde inte låta bli att titta på henne, hon är så söt.
Hennes ögon är så fina, de är nästan lite latte färgade vilket passar perfekt till hennes lite mer mörka vågiga mjuka tjocka hår.
Bella,s perspektiv

Varför står han och tittar på mig sådär? Har jag något i ansiktet eller? Varför säger han inget!?
Jag bara står och ler mot honom för han ser så fånig ut när han stirrar på mig sådär. Jag börjar skratta lite.
- Justin? Sa jag och försökte få tillbaka honom till verkligheten.
- Va? Aa? Fick jag som svar.
- Haha! Vad gör du? Du har stått och stirrat på mig. Sa jag nervöst.
Justin började rodna lite.
- Haha, har jag?
- Ja, det har du.
- Åh... :/
Varför säger han inget? Jag gör allt för att det inte ska bli så där tyst igen. Men jag får väll erkänna att han är ju lite söt när han är blyg.
Justin,s perspektiv

Jag försökte rädda situationen genom att verka medveten om vad jag just hade gjort, men det gick inte så bra.
Det blev nästan värre! Jag tittade mig omkring för att se vart Usher och de andra höll hus. De satt i fikarummet och drack kaffe och pratade. Hoppas att de har varit där inne tillräckligt länge så att de inte har sett allt.
Vilken lättnad.
- Så? Började jag
- Så...? Fortsatte Bella
Jag tänkte säga att jag kunde skjutsa hem henne nu men jag kunde inte! Det är något som säger att jag inte kan lämna henne, hon verkar så känslig och jag vill inte göra henne mer ledsen efter vad som hänt med hennes bil och allt.
- Så, vill du stanna här och vara min provlyssnare?
Bella,s perspektiv

Hörde jag rätt?!
Sa han verkligen det jag tror att han sa?
Jag bad honom upprepa det..
- Ja gärna, det skulle vara jätte kul! Sa jag glatt och kramade om honom.
- Good, välkommen i gänget. Sa Justin som om han hade väntat på det här.

OMB! Vad kommer hända nu när hon stannar och hur länge kommer hon stanna? ^^
Kommentera vad ni tyckte om detta kapitel! :D

// Bieberflickan

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS