Believe - kapitel 12

Det plingade på dörren. Vem kan det vara så här tidigt? Jag gick för att öppna, där stod hela Justin,s team! o.O
- Ehh... Hej. Vad gör ni här? Ska inte ni vara i studion nu med Justin? Frågade jag förvirrat.
- Ehh.. Jo, men det blev några sista minuten ändringar. Sa Ryan.
- Men har ni ringt och sagt det till Justin?
- Haha! Nej.
Jag blev lite... Hur ska man säga... Ja ni vet.. eller?
- Får vi komma in? Frågade Alfredo
- Javisst... :S
- Vem är det? Ropade Pattie från sovrummet.
- Kom så får du se!
Hela Justin team kom in, Scooter, Usher, Ryan, Alfredo och några till som jag inte kände igen.
Vi gick in i köket, jag fortsatte äta av min frukost medans vi satt och pratade om vad de gjorde här. Pattie satt bredvid mig och åt en varm smörgås och drack juice.
- Jo det är så här... Började Scooter.

Vi hade tänkt att du skulle få sjunga in en låt som ska vara med i Justin,s album Believe.
Jag spottade ut mjölken rakt ut över hela köksbordet.
- VA!? Sa jag chockat.
- Justin vet ingenting än, det ska bli en överraskning det är därför Justin åkte iväg till studion. Vi ringde nämligen och sa att han skulle komma tidigare för att lura dit honom så att han inte är hemma när vi gör det här. Sa Usher.
- Men vem tar hand om honom? Han kan ju inte bara sitta utanför och vänta på att ingen kommer!?
- Pattie åker snart för att distrahera honom och se till att han inte kommer hem.
- Men.. Justin sa att hon skulle ta hand om mig....
Jag började fatta mer och mer vad det var som pågick, jag tittade på hela teamet som satt runt bordet sen skakade jag på huvudet och log sen gömde jag huvudet i bordet.
- Det här klarar du Bella eller hur? Sa Ryan och klappade mig på ryggen.
Scooter och Usher gick ut till deras bil för att hämta allt som behövdes till inspelningen. De kom in med en sån där mic som Justin sjunger i när han är i det där båset i studion och en massa andra saker.
- Tog ni med hela studion eller? Frågade jag.
- Nä, bara det som behövs. Svarade Scooter.
- Jag måste nog gå och byta om, jag har fortfarande sovkläderna på mig. xD
Jag gick upp och bytte om till en enkel vit klänning.
Jag gick fort ner för trappan.
De hade snart ställt i ordning alla tekniska prylar och saker där de skulle vara.
Vi stod i vardagsrummet. Jag ställde mig mitt i allting och kände mig lite i vägen när de höll på med deras grej.
Usher kom fram med microfonen och ställde den precis framför mig sen justerade han den så att den skulle vara lagom höjd för mig.
Jag knackade försiktigt på den och sa "testing, testing". Haha!
Scooter satte på en demo av låten som jag fick lyssna på. Sen fick jag en text. Först övade jag på texten tillsammans med musiken när texten och allt satt så var jag redo att sjunga in den. Så jag gjorde mig redo att sjunga.
- Du ser lite nervös ut Bella. Sa Scooter.
- Aa, lite. Jag har aldrig gjort något sånt här förrut, det är första gången.
- Det gör inget, Justin var också nervös första gången. Sa Usher och blinkade. ;)
Gulligt tänkte jag. :)
Usher satte på mig hörlurar som man har när man ska sjunga. Det här är nog Justin,s hörlurar tänkte jag.
Musiken började spelas och jag började sjunga. Jag hade texten i handen ifall att.
Det kändes bra när jag väl hade kommit igång. Jag gillade låten och allt så det var jättekul. Jag såg hur Usher och Scooter och hela teamet log och diggade med som om jag hade gjort det här förut.
Jag sjöng sista stycket på låten, sen tog nervöst av mig hörlurarna.
Det första jag fick höra var applåder och massa leenden.
- Det var grymt Bella! Wohow! Sa det i kör.
De spelade upp låten jag nyss hade sjungit in.

Jag log stolt. Åh, jag bara längtar tills jag får sjunga den för Justin! :D
- Bra, nu ska du följa med oss till en fotostudio så du kan fotas för det här ska bli en singel.
Hörde jag rätt!!?? :O En SINGEL! JAG?! :D Wohooo!
- Tack hörrni! :D Jag gav de alla en kram som tack.
Jag var f örst ut i bilden. Haha! Teamet packade ihop allt och lastade in allt i bilden igen. Sen åkte vi iväg.

Wowowowowowo! Vad spännande! :D Vad tror ni Justin kommer säga och tycka om låten? Kommentera! :D

// Bieberflickan

Kommentarer
Från Nenne

Hej jätte fin blogg jag följer den :)

SKRIVET: 2012-03-28 @ 18:38:19

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS