Believe - kapitel 3

Jag gjorde som han sa. Vi åkte in på en smal grusväg och stannade mitt i ingenstans.


- Tack och lov att vi kom undan. Sa Justin lättat.


Han behövde inte berätta om varför han var så andfådd. Jag tror jag har fått svaret på det redan.


- Så, tjejen från kassa-kön.... Började Justin.

- Haha! Egentligen heter jag Bella.


 

- Jag kommer snart. Jag ska bara till busken där borta. Sa Justin och öppnade dörren och gick ut. Jag stannade kvar i bilen. Det är härligt väder, solen skiner och det är rätt varmt så jag slår på aircondition så det blir svalare. Vill inte veva ner bilrutan med risk att det flyger in flugor och sånt.

Pip-pip, pip-pip

Jag hoppade till. Vad var det. Jag sökte efter det pipande ljudet, det var Justin,s mobil! Han glömde sin mobil. Han fick ett mezz från Usher. Jag blev nyfiken, men jag ville inte rota i Justin,s privatliv. Jag vill inte rota i hans liv över huvudtaget. Den fortsatte pipa. Vad ska jag göra? Åh, jag är så nyfiken! Jag närmar mig mobilen men hejdar mig själv att låta bli. Jag tittar ut för att se om Justin kommer snart men jag såg honom inte. Jag sneglar på mobilen och tar upp den. Nu håller jag den darrigt i handen. Jag låser upp mobilen och öppnar meddelandet.

 

Hey, är du på väg till studion?

Vi väntar på dig.

Du ska vara här om 10 minuter.

Chaz och Ryan är också här.

Åh, nej! Justin ska vara i studion om 10 minuter! Jag som inte ens vet hur långt det är dit härifrån. Jag visste det, jag skulle aldrig öppna meddelandet. Jag måste få tag på Justin, men hur!

 

Jag tittade efter Justin för att se om han kommer snart  men jag såg honom inte. Jag tog upp hans mobil och läste meddelandet igen, sen kollade jag på klockan och insåg att Justin hade varit borta i ungefär 10 minuter. Jag skulle precis lägga ifrån mig mobilen när Justin kom tillbaka.

 

- Ska vi åka? Frågade jag oskyldigt.

- Visst. Svarade Justin medans han tog sin mobil och kollade sina meddelanden. Han såg ett öppnat meddelande från Usher. Jag blev varm och låtsades som om inget hade hänt.

 

- Gasen i botten! Sa Justin utan att fråga om det öppnade meddelandet. Jag kände mig lättat men jag vet att han kommer fråga om det förr eller senare. Jag ökade hastigheten och vi var framme på nolltid. Justin klev ur bilen och tackade för skjutsen. Jag startade bilen på väg att åka, jag vred om startnyckel men inget hände, jag vred om den igen, och tryckte på gasen, men bilen rörde sig knappt. Hade jag glömt handbromsen? Nej, det var det inte. Det började pipa och jag kollade på bensin mätaren, sen stod på tom! Typiskt. Jag la huvudet på ratten och suckade. Justin såg vad som hände, eller rättare sagt, vad som INTE hände. Som tur var att han inte hade hunnit iväg. Han kom tillbaka och frågade vad det var och om jag behövde hjälp. Jag suckade och sa att bensinen var slut.

 

- Oj då, det var ju inte så bra... :/

- Nej, verkligen inte. Jag har mat i bakluckan och den måste in i kylan! Sa jag lite argt och irriterat.

- Jag kanske kan hjälpa dig med matproblemet, vi har en kyl och frys inne i studion som du kan få lägga maten i.

- Säkert?! Åh, tack då kan jag gå till närmaste mack och köpa bensin medans. Sa jag mer lättat.

- Inga problem.

 

Justin tog mina matkassar och lade maten i kylen/frysen medans jag gick till närmaste bensinmack som låg ungefär 2 km härifrån. Jag köpte min bensin och gick med den till bilen. Jag hällde i bensinen och gick sedan in för att hämta maten.

 

Jag smög in i studion

 

- Hej, förlåt om jag stör. Viskade jag.

 

Det var sladdar och tusentals olika knappar när jag kom in. Justin var i det där lilla rummet där man spelar in sin röst och musiken och allt. Han såg att jag kom in.

 

- Vi stoppar ett tag. Sa Justin och tog av sig sina hörlurar och kom ut till mig för att hjälpa mig att bära ut matkassarna.

- Tack ska du ha, hoppas jag inte har varit till besvär.

- Nejdå, det är ingen fara. ;)


Vad tyckte ni? Vad tror ni kommer hända? Ska Bella bara åka hem eller kommer hon att stanna?

Det och mycket mer kommer i nästa kapitel.


// Bieberflickan


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS