Believe - kapitel 4

Jag smög in i studion

 

- Hej, förlåt om jag stör. Viskade jag.

 

Det var sladdar och tusentals olika knappar när jag kom in. Justin var i det där lilla rummet där man spelar in sin röst och musiken och allt. Han såg att jag kom in.

 

- Vi stoppar ett tag. Sa Justin och tog av sig sina hörlurar och kom ut till mig för att hjälpa mig att bära ut matkassarna.

- Tack ska du ha, hoppas jag inte har varit till besvär.

- Nejdå, det är ingen fara. ;)

 


När vi kom ut till parkeringen så luktade det bränd bensin eller var det kanske bränd plåt? Äsch, jag inbillar mig bara. När jag kom fram till bilen var den under eld och lågor. Jag stod och gapade, jag släppte kassarna och föll gråtandes ner på knä.
Justin kom strax bakom mig med de andra matkassarna, han stannade upp bakom mig, kliade sig på huvudet och släppte kassarna och sprang fram och kramade om mig.

Justin,s Perspektiv

Jag kom bärandes på Bella,s matkassar när jag väl kom till bilen såg jag att Bella satt gråtandes på knä framför den brinnande bilen. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, jag har mycket jobb som väntar inför Believe tour, men jag tvekade inte en sekund för att springa fram och trösta henne.

- Det kommer bli bra. Sa jag tröstande.

Bella slog armarna om mig och grät. Efter en stund kom brandkåren och släckte elden, men bilen klarade sig inte, det var en enda svart sot-hög. Jag lyfte upp henne och släpade med henne in till studion igen så att hon skulle lugna ner sig och få lite vatten. Jag satte henne på soffan och gick och hämtade lite vatten åt henne.

- Jag fattar inte, hur kunde det här hända? Sa Bella snyftande.
- Det kan ha varit för att det är så varmt idag och din bil stod ju mitt i solen. Svarade jag.

En utav brandmännen kom in för att kolla så att allt var ok och berättade vad de skulle göra och vad som kommer att hända. De sa att hon skulle få en ny bil av försäkringsbolaget. Men det skulle ta ett tag för man måste fylla i papper och sånt innan.

- Men hur ska jag ta mig hem nu då? Frågade Bella
- Jag kan inte tillåta att du går någonstans på 24 timmar, för just nu är du så choklad så du får lov att stanna här tills vidare. Sa brandmannen.

Jag kramade om henne i soffan en stund, sen gick jag för att prata lite med brandmannen i en rum.

- Jo, jag håller ju på att jobba på min kommande turné, det är mycket jobb just nu och jag vet inte om jag har tid att ta hand om henne helt ärligt. Sa jag.
- Ta't lugnt, det är bara 24 timmar sen får hon åka hem. Det som är bra att hon är just HÄR med dig är att, här kan hon lugna ner sig lättare eftersom hon behöver lite skön o-pruducerad musik. Prata med henne då och då, du kan tillexempel fråga vad hon tycker om låtarna och allt. Sa brandmannen som svar.
- Ok. Tack.

Jag gick tillbaka till Bella och berättade lite vad jag och brandmannen hade kommit överens om. Sen började jag jobba med musiken igen. Jag gick in i båset som jag var i förut och började sjunga.



Usher och alla de andra var utanför och diggade med och gjorde tummen upp då och då.
Jag såg på Bella som satt i soffan, hon log och tittade på mig och gjorde båda tummarna upp. Jag log tillbaka.

Nej! Bella,s bil brann upp! Vad kommer hända härnäst?
Kom ihåg att kommentera vad du tycker, vad som ska förbättras, tycker du att det ska vara mer bilder, vems perspektiv vill du höra mer eller mindre från?

// Bieberflickan

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS