Believe - kapitel 6

Bella,s perspektiv

Hörde jag rätt?!
Sa han verkligen det jag tror att han sa?
Jag bad honom upprepa det..
- Ja gärna, det skulle vara jätte kul! Sa jag glatt och kramade om honom.
- Good, välkommen i gänget. Sa Justin som om han hade väntat på det här.

Wow! Jag kan inte fatta att jag är en del av Justin,s team nu! :D
Och det var HAN som bad MIG? Haha! Noway! Jag drömmer. Annars brukar det vara tvärt om. :/
Vi gjorde det sista i studion sen skjutsade Kenny hem oss (Ryan, Chaz, Pattie, mig och Justin) Usher skulle inte med, han skulle vara kvar i studion med Scooter av någon anledning.. :/
Justin, jag, Chaz och Ryan satte oss i baksätet och Pattie fick sitta längst fram hos Kenny.
Jag och Justin satt bredvid varandra. Jag kände hur hans hand rörde vid min. Jag blev nervös och lite stel.
Jag sneglade försiktigt ner på min hand för att se att allt var ok och det var det. Chaz och Ryan satt och snacka om TV-spel. :P Väldigt intressant tyckte jag. xD Haha!
Kenny och Pattie satt också och småpratade lite men jag kunde inte höra om vad.
Det är något som känns annorlunda men jag vet inte vad det är. Jag och Justin sa ingenting på hela vägen hem.
Kenny parkerade på en uppfart framför ett stort hus.. eller nej, ETT SLOTT! Det var det största huset jag har sett någonsin. :O
Justin klev ur bilen och jag efter honom. När vi kommit runt hörnet såg vi en polisbil som var på väg in på gården.
Justin,s Perspektiv

Vi klev ur bilen och när vi kom runt hörnet såg jag en polisbil som var på väg in till gården.
Jag och Bella tittade undrande på varandra.
Mamma sprang för att kolla vad som pågick och vi sprang efter. Hon stod hon pratade med en av poliserna, vi spionerade och försökte höra vad de sa. Vi gick närmre och mamma och polisen hade pratat klart. Mamma kom till oss och sa att det hade varit inbrott.
- Va!? När? Vem skulle göra så! Sa jag argt.
- Ta det lungt. De sa också att larmet hade gått så pass fort att polisen hade hunnit hit innan tjuvarna hade hunnit iväg. De hann inte ta något. Sa Pattie.
Jag pustade ut och blev lugn igen. Vi gick in och en manlig polis var i hallen på väg att gå.
- Det är lungt, de tog inget. Sa han till oss.
- Ska ni upp på rummet och spela TV-spel nu då? Fortsatte han.
- Haha! Ja, vi hade tänkt det men vi är fyra stycken och jag har bara kontroller för två och jag vill att alla ska vara med. Sa jag.
Poliserna åkte iväg och mamma gick in i köket för att börja med middagen medans Chaz och Ryan satte sig i soffan framför TV:en.
- Jahapp, här bor du. Sa Bella plötsligt.
- Japp, här bor jag, om du vill kan jag visa dig runt? ;)
- Sure.
Jag tog en rund tur i mitt stora hus med Bella. Efter vad som kändes som över en timme hade jag visat henne alla rummen. Vi gick ner och satte oss hos Chaz och Ryan för att titta på TV.

Bella,s perspektiv

Det tog ett tag innan Justin hade visat mig runt i slottet. Det var mycket fint och stort. Efter rundturen satte vi oss för att titta på TV med Chaz och Ryan. Justin satte sig bredvid mig. Ryan zappade genom kanalerna för att leta efter något att kolla på men det var för det mesta bara repriser och skit.
Plötsligt kände jag hur Justin kollade på mig från sidan. Jag rörde på mig en aning och Justin slet snabbt bort blicken i hopp om att jag inte skulle märka honom.
Jag reste mig för att gå på toaletten.
- Jag ska bara på toa. Sa jag.
- Första dörren till vänter. Sa Justin.
- Tack. Sa jag.
När jag kommit in i den enorma toaletten passade jag på att kolla in den och alla saker som fanns där, som tillexempel Justin,s parfymer och sånt. Jag hittade även en god handtvål som hette Someday. Den lucktade apelsin och vilda bär.
När jag kom tillbaka kollade de på American Idol, det var repris men det fanns väll inget annat att se på antar jag. :/
Jag såg att Justin log mot mig, en sekund såg det ut som om han nästan försökte bita sig i läppen. Jag satte mig bredvid honom. Efter ett tag kände jag hur Justin rörde min hand igen! Nu blev det en sån där pinsam tystnad. Ingen sa något. Efter en stund bröt Chaz tystnaden.
- Det börjar bli sent jag måste hem.
- Oj, jag med. Sa Ryan.
- Tjao, syns. Sa Justin.
- Trevligt att få träffa er. Sa jag med ett leende.
- Trevligt att få träffa dig med Bella. Sa Chaz
- Hoppas vi kan ses mer någon annan dag. Sa Ryan.

Justin,s perspektiv

När Chaz och Ryan hade gått satt jag och Bella kvar i soffan och tittade klart på idol. Precis när programmet var slut ropade mamma från köket att middagen var klar så jag och Bella gick för att äta. Det blev hemgjord pizza.
- Vad tycker ni? Var det gott? Frågade mamma.
- Det var jättegott, Pattie. Svarade Bella medans hon njöt av den goda pizzan.
- Tack Bella, vad glad jag blir.
- Dina pizzor är alltid lika goda, mamma. Sa jag.
- Haha! Tack gubben. ;)
När vi hade ätit färdigtoch plockat undan våra tallrikar så gjorde vi oss i ordning för sängen.
Jag tog toaletten där uppe och Bella fick ta den som var där nere. Jag borstade tänderna och duschade av mig snabbt, sen tog jag fram en madrass till Bella, jag bäddade och fixade kuddar och grejer så att hon skulle få det skönt sin första natt hos mig. Jag vill att hon ska känna sig som hemma nu när hon är en del av oss.

Bella,s perspektiv

Jag tog upp min sminkborttagning ur min necessär och tvättade bort allt mitt smink. Sen satte jag på en mjukgörande nattkräm, sen borstade jag tänderna och bytte samtidigt om till min sov-outfit. Grå mjukisbyxor och en vitt enkelt natt-linne. Jag gick upp till Justin och jag såg att han hade fixat en madrass till mig. Aw, han är så sweet. :)
- Ser riktigt skönt ut. Sa jag till Justin.
- Bara för dig. ;) Sa Justin.
Jag log mot honom och lade mig sedan till rätta på madrassen på golvet. Justin släckte lampan. Vi log och pratade lite innan vi somnade.
- Så vad tycker du? Frågade Justin.
- Haha! Om vad? Frågade jag.
- Om dagen.
- Ja, den har varit lite.. annorlunda jämfört med mina vanliga dagar. ;) Sa jag.
- Haha, kan förstå det, det är mycket som har hänt dig på sistone och det är mycket nytt att ta in men jag vill att du ska veta att du ska känna dig hemma. Sa Justin.
Jag svarade inget. Jag var tyst. Jag tänkte bara, är det så här jag ska leva nu? Vad kommer hända egentligen? Åh, jag tror inte jag vet vad jag har gett mig in på. Tänkte jag för mig själv. Jag log vaken ett tag och funderade lite.
- Justin? Sover du?
Inget svar.
- Justin?
Inget svar den här gången heller. Han hade somnat och efter en stund somnade jag också.

Vad tyckte ni? Kommentera! Var kapitlet för långt/kort? Vad vill ni ha med i nästa kapitel? Vad ska hända med Bella? Ska hon stanna och leva så här resten av livet med Justin? Kommentera! :D

// Bieberflickan

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS