Believe - kapitel 7

- Så vad tycker du? Frågade Justin.
- Haha! Om vad? Frågade jag.
- Om dagen.
- Ja, den har varit lite.. annorlunda jämfört med mina vanliga dagar. ;) Sa jag.
- Haha, kan förstå det, det är mycket som har hänt dig på sistone och det är mycket nytt att ta in men jag vill att du ska veta att du ska känna dig hemma. Sa Justin.
Jag svarade inget. Jag var tyst. Jag tänkte bara, är det så här jag ska leva nu? Vad kommer hända egentligen? Åh, jag tror inte jag vet vad jag har gett mig in på. Tänkte jag för mig själv. Jag log vaken ett tag och funderade lite.
- Justin? Sover du?
Inget svar.
- Justin?
Inget svar den här gången heller. Han hade somnat och efter en stund somnade jag också.

På morgonen därpå vaknade jag tidigt, tidigare än Justin faktiskt. Jag såg på honom när han sov, jag kunde inte låta bli att le, han var bara för söt. Jag gick ner till köket för att fixa lite frukost. Jag letade i kylskåpet och hittade lite yoghurt och apelsinjuice. Jag satte mig vid bordet och där log en lapp. Den var från Pattie.

Godmorgon sömntutor! :)
Jag var tvungen att åka iväg till studion
Scooter, Ryan och Usher ville ha mig där för en liten sak.
Ni vet vart det finns frukost.
Och Bella, om du nu skulle vakna före Justin så känn dig som hemma, ta vad du vill ha.
// Pattie

Efter att jag läst lappen och ätit min frukost så diskade jag och plockade undan lite. Senare vaknade Justin.
- Godmorgon trötter. ;) Sa jag.
Han såg lite ut som en zombie. :P Precis nyvaken. Jätte söt. Haha, jag kunde bara inte sluta le!
- Godmorgon på dig med Bella. Sa Justin trött.
- Klockan är ju nästan lunch. Sa jag med ett litet skratt.
Justin gjorde i ordning sin frukost och jag satt och läste tidningen samtidigt som jag väntade på Justin.
- Några planer för idag? Frågade jag
- Nej, jag är ledig idag så jag tänkte att vi kunde hitta på något, bara du och jag?
- Åh, det låter trevligt. :) Sa jag
- Juste, din mamma skrev en lapp om att hon var tvungen att åka till studion kom jag på.
- Skrev hon varför?
- Ja Scooter, Usher och Ryan ville ha henne där. :/
- Hm, det var konstigt...

Justin,s perspektiv

Mamma har inte sagt något om det här, undrar vad det kan vara? Aja, det får jag väll reda på förr eller senare.
Jag fixade bort min frukost och gick in i badrummet för att ta en snabb morgon dusch. Bella hade redan duschat. Jag märker att hon luktar annorlunda, hon hade lånat lite av min Someday handtvål. Den har inte börjat säljas än, det är bara jag som har den just nu för att testa den innan den ska säljas.
- Vad gott du luktar idag Bella. Sa jag
- Haha! Ja, jag hoppas att det var ok att jag snodde lite av handtvålen? ;)
- Jadå, det är helt ok. Som sagt, du är ju min provsmakare right? ;)
- Haha! Ja, jag är väll det.
- Så, planen? Frågade Bella nyfiket
- Det är tyvärr en hemlighet. ;)
Telefånen ringde. Det var mamma.
- Hallå? Svarade jag.
- Justin jag vill att du och Bella kommer till studion så fort ni är klara, Kenny är snart där för att hämta er. Säg inget till Bella kom ihåg att det ska bli en överraskning?
- Ok. Men vad gör ni där?
- Kom bara.
Jag vet vad som kommer hända men jag måste låtsas som om jag inte fattar för att Bella inte ska fatta något. Det är det här jag har planerat för idag.
Bella och jag var ju färdiga så jag sa åt henne att Kenny var på väg för att hämta oss.
*Tut-tut
Det kom utifrån. Jag gick till fönstret. Det var Kenny.
- Bella, vi måste åka nu.
- Ja, jag kommer.
Efter cirka 15 minuter var vi framme i studion.
- Får vi prata med dig Justin? Sa Scooter.
- Sure...
- Följ med här...
Jag följde med Scooter och Ryan en bit bort. Bella var kvar med mamma.

Bella,s perspektiv

Justin gick iväg med Ryan och Scooter medans jag stod kvar med Pattie. Jag blev lite orolig men ändå lite nyfiken på vad de ville.
Ryan visade en handsignal till Pattie om att vi skulle komma dit.
Jag kände mig lite skeptisk..
- Gå. Sa Pattie mjukt och lite tyst till mig.
Jag fattade ingenting men jag gick. Pattie gick bakom mig. När vi kom fram var bara Scooter och Ryan där.
Det vart tyst och alla höll på att viska och ge olika signaler till varandra. Det kändes lite läskigt.
Efter en stund spelades en låt och Justin kom fram med en bukett blommor.
Jag fattade fortfarande ingenting.
- Bella, det här är vad jag har planerat tills idag.
Musiken tystnade och han gav mig buketten och en kuvert.
Jag öppnade kuvertet och där log två backstagebiljetter till den kommande turnén Believe. Jag fick en lätt chock, jag visste inte vad jag skulle säga jag bara kollade på Justin.
Lyssna medans ni läser

- Det är en liten sak för bilen och allt. Hoppas du kan ta emot dem, den andra biljetten är till en vän som du får ta med dig.
- Justin jag...
Jag kunde inte få fram några ord. Jag slängde mig upp i hans famn och kysste honom på munnen.
- Det är inte slut där, Shawty. ;) Sa Justin.
Hörde jag rätt eller kallade han mig just Shawty?! :D
- Nu ska vi åka till Hollywood Hills.
- Åh Justin! :D
Jag kramade om honom och vi kysstes igen.

OMB! Vad händer!? Vad kommer hända nu då? Är Bella in love with Justin? Det får ni veta i nästa kapitel. ;)
PS: Jag vet inte hur man gör för att man inte ska de själva videon utan bara lyssna på låten. Jag vet hur man gjorde förut men det verkar inte funka längre. :/

// Bieberflickan

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS