Believe - kapitel 13

Jag log st olt. Åh, jag bara längtar tills jag får sjunga den för Justin! :D
- Bra, nu ska du följa med oss till en fotostudio så du kan fotas för det här ska bli en singel.
Hörde jag rätt!!?? :O En SINGEL! JAG?! :D Wohooo!
- Tack hörrni! :D Jag gav de alla en kram som tack.
Jag var först ut i bilden. Haha! Teamet packade ihop allt och lastade in allt i bilden igen. Sen åkte vi iväg.

När vi var framme blev vi visade till ett rum där jag skulle fotas. Det var väldigt ljust där inne. Det hängde en vit lång duk från taket och ner till golvet. Framför den vita duken stod en kamera. Fotografen berättade vad som kommer hända och hur allt går till och hur och vad jag ska göra.
- Du ska börja med att känna dig bekväm framför kameran innan vi börjar annars blir det hel knäppt. Gör några egna poser som du kan utantill.
Jag ställde mig med duken bakom mig och gjorde en "peace out-pose". Sen gjorde jag en pose som ser ut som att jag sjunger.
- Aa, jag känner mig redo. Sa jag och rykte på axlarna.
- Bra! Vill du börja med att göra egna poser? Frågade fotografen.
- Eh.. Nä. Sa jag.
- Ok, jag bara frågar. Men då tänkte jag så här att... Visst heter låten "I Love You"?
- Aa?
- Då har jag en idé! Sätt ihop händerna och bilda ett hjärta.
Jag gjorde som hon sa.
- Så här? Frågade jag och visade om det var så här det skulle se ut.
- Precis så. Sen tänkte jag att du ska hålla ut hjärtat så att du inte har det så nära kroppen.
- Så här? Frågade jag ännu en gång.
- Bra! Precis så. Smila! :D Sa hon och gjorde såna där dumma grimaser så att man skulle skratta.
Hon började plåta och samtidigt sa hon vad jag skulle göra.
- Ha hjärtat vid brösten nu, eller ja, du vet där det riktiga hjärtat sitter.
Hon tog ungefär 20 bilder med ungefär 15 olika poser. När vi var klara fick jag se alla bilder och bestämma vilken jag blev mest nöjd med som jag skulle ha på omslaget för singeln.
Jag valde en bild där jag stod längst ut till höger om bilden och gjorde en släng puss.
- Vad vill du ha för färg på bakgrunden? Frågade hon och visade en massa färger som jag kunde välja på.
- Den där rosa. Sa jag och pekade på färgen.
- "Pink Love"? Frågade hon.
- Aa, den.
Färgen hette tydligen så. :S Fin var den i alla fall och ännu finare blev det som bakgrund! :D Åh! Justin kommer älska det här!
Vi höll på och fixa med omslaget ett tag, det var mycket detaljer som skulle vara på plats. T.ex typsnitt på låt titeln. Vilken färg det skulle vara på texten och sånt. Och om det skulle vara typ hjärtan runt om texten och massa såna detaljer. När vi äntligen var färdiga efter 20 minuter så skickade hon bilden till ett rum i närheten där bilden skrivs ut och är klara på noll tid.
- Så, det gick ju jätte bra! :) Nu ska ni gå till rum 365 som ligger här intill. Där kommer ni få omslaget helt färdigt.
När vi kom in i rummet för att ta emot omslaget så sa killen som jobbade där inne...
- Vi hade inte dom färgerna och det som du ville ha så det blev såhär... Sa han och sträckte fram omslaget till mig. Jag tittade på honom och sen på omslaget. Det var inte ens den bilden som jag hade valt! Allt var typ fel men ändå rätt för den vart rätt bra ändå. Men jag blev lite irriterad för att inget verkade funka där inne.
Så här såg det ut
Om jag ska vara ärlig så blev den här mycket bättre.
- Åh juste, här har du skivan. Scooter bad mig lägga in låten på den här eftersom det ingick. Det ingår att vi fixar med skivan om man ska göra ett omslag till den vet du.
- Aha, det visste jag inte.
- När men nu vet du. Haha!
Skivan såg lika dan ut som omslaget.
Jag stoppade ner skivan i fodralet och gick ut till parkeringen för att åka hem.
Precis när jag kom innanför dörren så ringde telefånen och jag skyndade mig för att svara.
- Hallå?
- Hej Bella! Det är Pattie... Sa hon upprört.
- Hej Pattie! Vad är det? Frågade jag allvarligt och försökte få henne lugn.
- Är Justin hemma?
- Nej, vadå da?
- Han är inte hos mig och jag vet inte var han är!
- Men har du ringt hans mobil?
- Ja! Inget svar!
- Han kanske gick hem till Chaz eller Ryan? Har du ringt någon av dom?
- Ja, det var Chaz som svarade och han var med Ryan men Justin var inte där!
- Ok, Pattie. Ta det lungt nu. Han kommer säker snart, om du bara stannar där du är så kommer han tillbaka ska du se.
Vi la på och jag försökte också ringa Justin på hans mobil men jag fick inget svar! Jag blev lite orolig men jag vet att vart han än är så klarar han sig.

Åh nej! Vart kan Justin vara! :O

Posted by Julia



Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS