Från hater till Belieber

True Story
 

Jo, det är faktiskt sant.

Jag har varit en av Justin Bieber,s "haters"

Jag gillade inte att höra hans namn, jag gillade inte när fansen i skolan pratade om honom.

Allt började med att jag var helt normal, alltså jag brydde mig inte så mycket om honom, jag var varken ett fan eller en hater. Sen när jag hörde alla haters som pratade skit om honom (eftersom de är just HATERS) så började jag dras med lite... Jag såg bara hans "dåliga" sidor, sen började jag sprida det jag hört av hatarna vidare till andra. Om någon tillexempel satt bredvid mig och lyssnade på hans musik så sa jag ”Men gud, hur kan du gilla henne.. oj, jag menar honom, han låter som en tjej liksom hans utseende”. Jag började gå med i klubbar och gilla-sidor på Facebook som var just för oss haters... Lite senare med tiden så började jag tänka efter och det tog inte lång tid innan jag slutade gilla dessa "Hata Justin Bieber" - sidor. Och sen med tiden så på något sätt lyckades jag hittade massa fina texter och ord som hans Belieber,s hade skrivit om honom. :') Jag ångrade mig snabbt och mådde inte så bra att jag har varit en hater. Jag menar...

Jag såg aldrig hans goda sidor, bara hans "dåliga"....

Nu har jag insett att han inte har några dåliga sidor. :)

Att allting bara var..... ja, HATERS


 

Det tog inte lång tid innan mitt rum börjades fyllas med affischer på väggarna, lika så min musikspelare fylldes med låtar. Lika så mitt hjärta fylldes med... Justin

Varje kväll längtar jag tills nästa dag...

En ny dag med nya möjligheter och samma unga Justin. Alla Belieber,s Shawty. <3

Julafton år 2011 hade jag önskat mig boken ”Min Historia” eller ”First Step 2 Forever: My Story” som den riktiga versionen heter. Jag fick det jag önskat mig och efter 5 dagar hade jag redan läst ut den (Det är inte likt mig att läsa ut en tjock bok på 5 dagar, även fast denna bok innehöll en massa bilder.) Jag brukar knappt hinna läsa klart första kapitlet innan jag tröttnar. (Inte på boken då förstås, utan av att jag läser så långsamt så att jag blir trött på mig själv för att det går så segt. xD) Men nu läste jag hyfsat fort för att denna boken kändes så speciell från första till sista orden.

Jag fick ett meddelande från Halebop där det stod att jag fick 50 kr i rabatt på valfri vara på cdon.com (vilket passade perfekt!) på söndagen efter julafton gick jag in på länken jag hade fått i meddelandet, där stod en kod som man skulle slå in för att få rabatten. Jag gick in på cdon.com och visste PRECIS vad jag ville ha - Never Say Never filmen. Jag slog in koden och beställde varan, efter två dagar fick jag ett meddelande om att varan var på väg, nästa dag (vid halv 7 på kvällen)  fick jag ett till meddelande där det stod att varan hade kommit! Jag gick direkt till posten där man hämtar ut saker man har beställt för att hämta den efterlängtade filmen! Jag satte igång den så fort jag kom hem och såg klart på den samma kväll. När filmen var slut var det bara tårar kvar. Av glädje? Av sorg? Av Lycka? Nej - Av JUSTIN BIEBER!

Vem hade trott att jag skulle hamna här där jag är idag med alla mina affischer, boken, bloggen, filmen, musiken, min t-shirt med Justin Bieber tryck på, alla mina drömmar om att en dag få träffa honom, att han någon dag ska komma till Sverige, att gå på hans konsert och bli hans One Less Lonely Girl? Det har varit en av mina allra största drömmar - Att bli hans One Less Lonely Girl. Men det är 1 på miljonen att jag ens hinner köpa konsertbiljetterna innan de säljs slut.

Inga biljetter = Ingen konsert = Ingen Justin Bieber

Ingen konsert = Ingen One Less Lonely Girl för mig. :(

 

Men det viktigaste av allt...

Nu vet jag vem jag tillhör...

 

Beliebers <3


Posted by Julia



Trackback
RSS